プロデューサー
※ワークショップは5〜10分を予定しています。
※ ワークショップでは、使われなくなったコスメを色材として活用します。ご自宅に眠っている粉末状コスメ(アイシャドウ推奨)や香水をご持参ください。
※ Workshops will be 5-10 minutes long.
※ In the workshop, we will utilize unused cosmetics. Please bring any powdered cosmetics (eye shadow recommended) or perfumes that have never been out of your closet.
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MANAMI ITO伊藤 真愛美エフアイシーシー
プロデューサーMANAMI ITO伊藤 真愛美エフアイシーシー
プロデューサー2017年ブランドマーケティングエージェンシーであるエフアイシーシーに、プロデューサーとして入社。入社から4年間、美容商材のインフルエンサーやメディアタイアップなどのプロモーション領域に数多く携わる。2020年にコスメの存在意義と、生活者に商品が届いた『先』を改めて見つめ直したいという想いから、COLOR Againを社内事業として立ち上げ、責任者として事業構築や展開について力を入れている。2022年には渋谷教育学園渋谷中学高等学校のサービスラーニング(社会貢献活動)にCOLOR Againの取り組みが選ばれ、有志学生の感性に気づけるきっかけを作り、一人ひとりの感性を起点とした企画をサポートした。コロナ禍でより感性が希薄しやすい環境下だからこそ、一人ひとりの感性という彩りを取り戻すことが、社会の豊かさに繋がると信じている。
In 2017, Manami Ito joined FICC Corporation, a brand marketing agency, as a producer. She has been involved in many promotional areas during her four years with the company, including influencers and media tie-ups for beauty products. In 2020, she launched COLOR Again as an in-house business to reevaluate the significance of cosmetics and the “destination” of cosmetics products to consumers. In 2022, COLOR Again was selected as a service-learning program (social contribution activity) at Shibuya Junior and Senior High School, creating an opportunity for students to become aware of their sensibilities, and it supported students’ planning based on their sensibilities. In an environment where sensitivity is more easily diluted due to the Covid pandemic, the company believes that restoring the “color” of each individual’s sensitivity will enrich society.
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HISANORI TANAKA田中 寿典モーンガータ
代表取締役HISANORI TANAKA田中 寿典モーンガータ
代表取締役2012年東京大学大学院 理学系研究科 生物科学専攻 修士課程修了後、アルビオン(コーセー 連結子会社)に入社。研究部に配属され、メイクアップ製品の研究開発に従事する。2018年2月同社退社。2019年9月20日モーンガータ設立と共にSminkArtブランドを立ち上げ、使い切れず残ったコスメの中身を絵の具や雑貨創作用の色材に転化する技術を構築してきた。これまでにテレビ15放映以上、ラジオ・新聞・雑誌などへの掲載も多数。
to Cビジネスとして、不要となったコスメの中身を原料とし製造した自社プロダクトや、自社プロダクトを用いて創作された雑貨やアーティスト作品を販売する一方、to Bビジネスとして、百貨店などの商業施設・化粧品小売企業・化粧品企業・行政・教育機関などからの企画やイベント施策の受注を多数受けている。また、2022年10月25日には、凸版印刷とコスメ由来の印刷用インキを共同開発し、役目を終えたコスメの有効利用の汎用性を拡げてきた。2023年2月現在、コーセー・花王をはじめとした10社以上の化粧品企業と提携している。今後は、化粧品企業から提供された役目を終えたコスメの文具化、建材化、樹脂化、ガラス化、紙化、陶器化などの技術構築だけでなく、一般化粧品ユーザーの不要コスメを回収して有効利用するための本質的な有効利用スキームの構築を目指す。After completing his master’s in Biological Sciences at the Graduate School of Science, The University of Tokyo, Hisanori Tanaka joined Albion (a consolidated subsidiary of KOSÉ Co., Ltd.) in 2012. He was assigned to the Research Department and engaged in the R&D of make-up products until February 2018, which was the time when he left Albion. With the establishment of MÅNGATA Corporation on September 20, 2019, he launched the SminkArt brand and has built a technology to convert unused and leftover cosmetics into paints and color materials for sundry creations. The company has been featured in more than fifteen TV programs, on the radio, and in newspapers, magazines, and other media.
As a “”to C”” business, the company sells its own products made from unwanted cosmetic content and sundry goods as well as artists’ works created from the company’s products.
As for the “”to B”” business, the company receives numerous orders for planning and event initiatives from commercial facilities such as department stores, cosmetics retailers, cosmetics companies, government agencies, and educational institutions.
In addition, on October 25, 2022, the company jointly developed cosmetic-derived printing inks with Toppan Printing Co.
As of February 2023, the company has partnered with more than ten cosmetics companies, including KOSÉ Corporation and Kao Corporation.
In the future, the company aims not only to establish technologies for turning unused cosmetics provided by cosmetics companies into stationery, construction materials, resin, glass, paper, and ceramics but also to establish an effective utilization scheme to collect and effectively use unwanted cosmetics offered by the general cosmetics users. -
HIKOKONAMIHIKOKONAMIFreakin’Calm 代表取締役
サウンドセラピストHIKOKONAMIHIKOKONAMIFreakin’Calm 代表取締役
サウンドセラピスト幼い時から仏教の教えを受けて育つ。 2005年に渡米、NY大学でボランティアとして音楽療法に携わったことをきっかけに教育、実践、ヒーリングの観点から音楽を学び直す。New York Open Center 『Sound and Music Institute』にてサウンドヒーリングを体系的に学び、その後はNYを中心にサウンドセラピストとして活動。数々のメディテーションイベントや音楽・アートのイベントに登壇する。 2019年に拠点を日本へ移し、イベントや企業にてサウンドバス、 マインドフルネス、インナーサスティナビリティの講義を提供。音を使ったリラクゼーション商品のプロディースやアートプロジェクトなど、活動は多岐にわたる。帰国後は日本の伝統文化や芸能、民俗学的な観点から日本独自のスピリチュアリティを研究。大阪芸大にてクラスを受け持つなど、アカデミックにも活躍中。
Born and raised in Osaka, Japan, HIKOKONAMI started her Buddhism practice at an early age with her family, at the same time as when she started playing the piano. In 2005, she moved to NYC to study sound therapy and music education. Soon after, she started her career as a sound practitioner/mindfulness teacher and participated in meditation events at several locations in NYC as a member of “BIG QUIET.” She appeared on many more stages all over the US.
In 2019, she moved back to her own country and started working in Tokyo. Her works not only involve teaching meditation and facilitating SoundBath but also several art projects, such as a sound-fullness event called Freakin’Calm Out, collaborated with music producer/DJ Shinichi Osawa. Currently, her curiosity is focused on Japanese traditions and folklore arts. She has been studying them using an anthropological approach and finding Japanese spirituality to add to her works.