コンシューマー&ビジネス マーケティング
統括本部 部長
大学院卒業後、ベンチャー企業を経て、2005年からデル株式会社へ。入社初年度に海外勤務を希望し、1年間中国に赴任。現在は、日本市場のコンシューマー&ビジネスマーケティングを担当し、ダイレクトビジネスの推進およびブランディングの強化にあたる。2022年9月には女性起業家向けビジネスコンテストを日本で展開し、ビジネスの発展に役立つネットワークプログラムDell Women’s Entrepreneur Network (DWEN) を推進する。
After graduating from graduate school and working for a venture company, Tomoko Yokozuka joined Dell Inc. in 2005. In her first year with the company, she requested an overseas assignment and was posted to China for a year. Currently, she is in charge of consumer and business marketing for the Japanese market, promoting direct business and strengthening branding. In September 2022, she launched a business contest for women entrepreneurs in Japan and promoted a networking program called Dell Women’s Entrepreneur Network (DWEN) to help women develop their businesses.
明治大学卒業後、ECコンサルティング会社を経て、女性向けwebメディアのディレクター、COO、代表取締役を経験。
自らの4年に渡る不妊治療経験からmederiを設立。オンラインピル診療サービス「メデリピル(mederi Pill)」、妊活サポートプロダクト「メデリベイビー(mederi Baby)」を展開。2021年より実業家・前澤友作氏が設立した前澤ファンドから出資を受けている。
After graduating from Meiji University, Arisa Sakanashi worked for an e-commerce consulting company and became a director, COO, and representative director of a web media company targeted at women.
She established mederi based on her own 4-year experience of infertility treatment. Since 2021, she has been funded by the Maezawa Fund, established by entrepreneur Yusaku Maezawa.