バイスプレジデント コミュニケーション&PR
-
KAY MATSUOKA松岡 けいDAZN Japan Investment
バイスプレジデント コミュニケーション&PRKAY MATSUOKA松岡 けいDAZN Japan Investment
バイスプレジデント コミュニケーション&PR日本におけるコミュニケーション&PR部門の責任者。メディアやパートナーとの協業、ブランディング、リスク管理等幅広い業務を担当し、グローバルマーケットとも連携したCSRやダイバーシティ&インクルージョンに関わる取り組みもリードする。20年以上スポーツPRやアスリートマネジメントを担当し、前職のRed Bull Japanでは数々のスポーツイベント・アスリートコミュニケーションやコンテンツ制作といった多様な業務に携わった後、2017年に入社。
Kay Matsuoka is a Head of Communications & PR at DAZN Japan Investment in Japan. She is responsible for a wide range of operations, such as collaboration with media and partners, branding, and risk management. Besides, she leads initiatives related to CSR, diversity and inclusion in collaboration with the global market. Kay has been in charge of sports PR and athlete management for over 20 years. At her previous job at Red Bull Japan, she was involved in a variety of tasks, such as numerous sports events, athlete communication, and content production. She then joined DAZN Japan Investment in 2017.
-
HARUNA TAKATA髙田 春奈WEリーグ
チェアHARUNA TAKATA髙田 春奈WEリーグ
チェア国際基督教大学を卒業後、ソニー入社。秘書、人事を経て、2005年独立。主にジャパネットグループにおける人事コンサルティング、広告代理店業(メディアバイイング、クリエイティブ)を経て、2018年JクラブのV・ファーレン長崎の上席執行役員に就任。広報や運営業務を担当。2020年同クラブの代表取締役社長就任。一貫して人とメディアに関わる仕事に携わる傍ら、大学にて経営学・教育学について学び、現在は東京大学大学院教育学研究科博士課程に在籍し、教育思想の研究を継続している。2022年3月Jリーグ常勤理事、JFA理事に就任。Jリーグでは社会連携他、複数の部門を担当した。同年9月にWEリーグの2代目チェアに就任。Jリーグ特任理事とJFA副会長も務める。
After graduating from International Christian University, Haruna joined Sony. After working as a secretary and in human resources, she started her own business in 2005.
After working mainly in HR consulting and advertising agency business (media buying and creative) for Japanet Group, she became a senior executive officer of V Faren Nagasaki, a J-Club, in 2018. She was in charge of public relations and operations.
In 2020, she was appointed as the President and Representative Director of the club. She has been consistently involved in work related to people and the media.
Haruna is currently enrolled in a doctoral program at the University of Tokyo’s Graduate School of Education.
In March 2022, she became a full-time director of the J-League and a director of the JFA, where she is in charge of several departments, including social cooperation.
In September of 2022, she was appointed as the second chairperson of the WE League and is serving as a specially-appointed director of the J-League and vice president of the JFA.” -
SHINKO OSADA長田 新子渋谷未来デザイン
理事・事務局長SHINKO OSADA長田 新子渋谷未来デザイン
理事・事務局長外資系情報通信及び企業システム・サービスの営業、マーケティング及び広報責任者を経て、2007年にレッドブル・ジャパン入社。最初の3年間をコミュニケーション統括、2010年から7年半をマーケティング本部長(CMO)として、日本におけるエナジードリンクのカテゴリー確立及びレッドブルブランドと製品を日本市場で浸透させるべく従事し、2017年に退社。独立後、2018年4月より現職。渋谷5GエンターテイメントやNext Generationsなどのプロジェクトを手掛け、SOCIAL INNOVATION WEEK SHIBUYAのエグゼクティブプロデューサーも務める。2022年4月より事務局長に就任。またNEW KIDS代表としてマーケティング・PR関連のアドバイザーや、マーケターキャリア協会理事及び女性複業支援企業等でキャリア支援活動も積極的に行う。2022年3月よりMetaverse Japan代表理事に就任。著書に『アスリート×ブランド 感動と興奮を分かち合うスポーツシーンのつくり方』(宣伝会議)、渋谷未来デザイン編・著書として『変わり続ける! シブヤ系まちづくり』(工作舎)。
After working as a sales, marketing and public relations manager for a foreign telecommunications and enterprise systems and services company, Shinko joined Red Bull Japan in 2007. She spent her first three years as head of communications and seven and a half years as head of marketing (CMO) from 2010 to 2017, when she left the company to establish the energy drink category in Japan and to promote the Red Bull brand and products in the Japanese market. After becoming independent, she has been in her current position since April 2018. Shinko has been involved in projects such as Shibuya 5G Entertainment and Next Generations, and is also the executive producer of SOCIAL INNOVATION WEEK SHIBUYA. She has also been active as a marketing and PR advisor as a representative of NEW KIDS, a board member of the Marketers Career Association, and a member of the board of Metaverse Japan.
-
YUKO ENDO遠藤 祐子MASHING UP 代表理事YUKO ENDO遠藤 祐子MASHING UP 代表理事
2005年カフェグローブ・ドット・コムに入社、cafeglobeの副編集長、編集長をつとめる。2012年8月よりメディアジーンにおいて、cafeglobe編集長、MYLOHAS編集長を経、2015年7月女性メディア統括プロデューサーに。2015年11月よりメディアジーン編集部門執行役員。2019年よりMASHING UP編集長としてプロジェクトをリード。2021年2月よりライフハッカー・ジャパン編集長を兼任。
She joined cafeglobe in 2005 and served as deputy editor and editor-in-chief of cafeglobe, and has been with mediagene since August 2012 as editor-in-chief of cafeglobe and editor-in-chief of MYLOHAS. She has lead MASHING UP project as editor-in-chief from 2019, and also served as editor-in-chief of Lifehacker Japan from February 2021.